VACCINUL CONTRA GRIPEI SEZONIERE

VAXIGRIP (Produs în Franța, Sanofi Pasteur) – un vaccin antigripal cu virus splitat (suprimat) inactivat, pentru adulți și copii peste 6 luni, cu administrare intramusculară sau subcutanată profundă. Vaccinul corespunde tuturor cerințelor Organizației Mondiale a Sănătății și Uniunii Europene, recomandat pentru sezonul rece 2013/2014.

Gripa este o infecție acută a căilor respiratorii, foarte contagioasă, cauzată de virusul gripal de tipul A sau B și apare în izbucniri epidemice, cu frecvență sporită în perioada noiembrie-martie. Infecția gripală afectează toate persoanele, de orice vârstă, dar riscul de a decurge sub forme clinice severe și cu complicații este mai mare la copii, bătrâni și persoane cu boli cronice. Acestora le este recomandată vaccinarea cu vaccin antigripal. Momentul potrivit pentru vaccinare este toamna (octombrie-decembrie), deoarece anticorpii se produc în câteva săptamâni, asigurând o protecție contra virusului gripal timp de 6 luni, ceea ce acoperă sezonul rece.

Vaccinarea este recomandată în special:

• Copiilor și adulților cu maladii cronice: metabolice (diabet zaharat), boli respiratorii cronice, insuficiență renală, stări de imunodeficit congenital sau dobândit;
  • Copiilor din focarele de tuberculoză;
  • Persoanelor expuse unui risc sporit la infecție datorită profesiunii lor, cum ar fi: personalul medical, cei care lucrează în medii aglomerate, persoane din colectivități (elevi, personal didactic), instituționalizați (aziluri, cămine, închisori etc.);
  • Gravidelor, trimestrul II și III de sarcină.

Vaccinul nu se utilizează:

-       dacă sunteți alergic la proteina de ou sau pasăre, sau la oricare din constituenții vaccinului (urme de neomicină, formaldehidă, săruri sodice, săruri potasice);

-       în caz de boală manifestată cu febră sau infecție acută (vaccinarea trebuie amânată).

Precauții de utilizare

Informați medicul în caz dacă:

-       aveți o imunitate slabă,

-       aveți hipersensibilitate la alte vaccinuri.

Efecte adverse posibile:

• Reacții locale: roșeață, edem, durere, indurație.
  • Reacții generale: febră, dureri de cap, amețeli, senzație de frig, slăbiciune, transpirație, dureri musculare, dureri articulare. Aceste reacții dispar, în general, după 1 sau 2 zile fără tratament.
  • Reacții rare: durere situată pe traiectul unui nerv, parestezie (furnicături), convulsii, vasculite.

Vaccinul antigripal, ca și alte vaccinuri, nu protejează totalmente persoanele vaccinate de a face boala. Însă, odată produsă, infecția va decurge mult mai ușor și severitatea bolii va fi mai ușoară.

Vaccinarea se face doar în instituții medicale, respectându-se un regim special de păstrare a vaccinului.

Sala de vaccinări a Clinicii corespunde strict tuturor standardelor și cerințelor în vigoare. Pentru vaccinare, vă rugăm să vă adresați la medicul de familie.

ADRESA NOASTRĂ
31 August 1989, nr.137 A

PROGRAM DE LUCRU
LUNI - VINERI: 08.00 - 18.00
SÎMBĂTĂ:08.00 - 14.00

PROGRAMARE
Pentru programarea la medic sau solicitarea vizitei medicului de familie apelati
tel 02220-56-23

tel 02220-56-02

În cazul în care nu puteți să vă prezentați la vizita programată, vă rugăm să ne anunțați pentru anularea sau reprogramarea vizitei.

Ministerul Sănătății al
Republicii Moldova
Universitatea de Stat de Medicimă
și Farmacie "Nicolae Testemițanu"